12-06 Lockerbie,gewoon n dagje lekker wandelen en fietsen

12 juni 2019 - Soest, Nederland

11-06 het kasteel

Vanmorgen heerlijk gedouched ,fijne bijna nieuwe douches.En heerlijk schoon.

We hebben storm,er zijn veel takken afgewaaid op caravan s en campers,wij hebben er gelukkig niet zo n last van,maar achter ons is een pijpje van de caravan geblazen.We zouden vanmorgen naar Lockerbie fietsen maar gooien het om,gaan eerst wandelen.Heb bij de receptie een aantal mooie meegekregen zo op pad,eerst even ontbijten.

De spullen in de rugzak en we gaan op pad de route gaat voor het kasteel langs door de bossn,lastig lopen blubber.

Het is hier niet zo goed aangegeven als bij ons,we lopen en houden het kasteel in ons hoofd, dat we daar  naar terug moeten.

We lopen langs de Annan de rivier hier loop j boven langs dus hoog,het kan ook niet anders veel te blubberig.

Dan komen we uit op een weggetje en zien in de  verte de tower,grappig als we klaar zijn zien je hem ook vanaf de camping boven op de heuvel staan.

Repentance tower,was een soort uitkijk toren je kunt er wel omheen maar niet op, dat is niet veilig.

Dit stukje lopen we extra op onze route,plakken zoveel mogelijk in 1 dag dat we hier zijn.

12-06 Repentance tower

12-06 de tower

12-06 Bijna het einde van onze wandeling de brug over de Annan

Ligt op een heuvel .

We sjouwen weer naar beneden,uitkijken voor koeienvlaaien,de zwarte koeien lopen hier ook,ze zijn erg nieuwsgierig,wat moeten die mensen hier,grappig.

12-06 we lopen voor t kasteel langs12-06 vanaf de tower zien we onze camping en t kasteel

Dan weer verder en we lopen via de weg naar beneden langs de Annan,rivier,op naar de golfbaan,hier lopen mensen met hun golfkarretje,erg mooi om te zien wij lopen achter de baan langs,langs de rivier,kijken even op de brug of we ijsvogels zien ,ze zijn hier wel.

11-06 het kasteel

Vandaag ff niet.Door de bossen omhoog op naar het kasteel,we zijn er weer bijna.Een mooie tocht,en het blijft droog.

12-06 we zien koeien zwarte, en het kasteel

We drinken koffie in de camper en besluiten toch te gaan fietsen ,maar naar Annan,het is 8 mile,en we proberen zoveel mogelijk langs de Annan de rivier , te fietsen,maar dat lukt niet.Klein beetje langs Brydekirk, maar toch veel de 725.

12-06 In Annan

12-06 Annan de oude brug over de rivier de Annan

De oude brug bij Annan,is van 1701.

Als we er zijn over de Annan weer via een oude brug is de lucht heel dreigend,We zetten onze fietsen neer op slot en gaan het stadje verkennen,maar t  valt erg tegen,oud en somber.We fietsen weer, op naar de haven ....maar de wolken zijn toegenomen en we besluiten weer terug te fietsen.

12-06 bijna weer in Hoddon de achtergrond,zie je de tower

de tower op de achtergrond op de terug weg vanaf Annan

Weer omhoog naar Hoddom ligt veel hoger en tegen de wind in maar t blijft droog,en de terug weg gaat via boeren weggetjes,daar hebben wij geen invloed op dat doet google maps.

Maar t is veel leuker,zigzaggend omhoog,terwijl we op de heen weg naar beneden fietsten ,48km per uur, dat is niet zo zachtjes hoor .

Vanavond proberen we de hoddom-mill nog even te bekijken,hoe hoog dat is ......

En ja hoor het is droog gebleven,fijn hoor morgen naar ......

1. Desirée:
    13 juni 2019
    Prachtig die oude brug! Dat was weer een actieve dag met weer schitterende foto's 👍😙
  2. Els:
    13 juni 2019
    Het is een prachtig land, mooie tochten zo op de fiets en wandelend! Gelukkig hebben jullie het droog gehouden en geen schade door de harde wind.
  3. Esther en Robin:
    13 juni 2019
    Wat gaaf die oude brug die had ik wel willen fotograveren met mijn eigen camera.. eigenlijk net zoals veel andere kastelen die ik heb gezien bij jullie tocht geniet vandaag nog even en morgen weer terug... goede reis en doe voorzichtig 😘😘😘
  4. Dinie en herman:
    15 juni 2019
    jullie genieten wel en dat is het belangrijkste