12-09 Scherpenzeel-Echtenerbrug

12 september 2019 - Ossenzijl, Nederland

mooi schildersgedicht

Mooi gedichtje

We hebben vandaag weer mooi weer,en vertrekken uit Lemmer we stonden er super mooi.

We rijden en stallen de fietsen bij het restaurant,een dikke Tut. Vandaar niet zo ver naar Scherpenzeel,daar gaan we op n natuurcamping staan,maar we besluiten direct dat we hier niet blijven

Als we terug zijn gaan we verder.Er is niemand geen mens en overal rommel.We zetten hem neer en gaan lopen,de postbode verteld ons waar t zuiderzeepad loopt.Na het kerkje van  Scherpenzeel linksaf, en we lopen we er zo naar toe.

Het is een schelpenpad maar super mooi,we hebben t idee alleen op de wereld te zijn riet en water

12-09 Onze start voor vandaag,hier lopen we naar rechts naar t schelpenpaadje 12-09 dat zie je niet vaak poepschep 12-09 Munnikenhuizen ....mooi

Al gauw  komen we voorbij Munnekeburen en daar staan prachtige huisjes aan de andere kant van t water ,Kleine boerderijtjes,

Ook een stelletje wat aan het kanovaren is,en mooie bruggetjes over steken.Het heeft hier veel weg van Giethoorn alleen is het nog niet ontdekt.

Rottige meente,erg mooi en gevarieerd,bij het volgende bruggetje staat een molen.

12-09 Oldelamerbrug de molens     12-09 er stonden er 3 achter elkaar

Het gemaal Algera,en we lopen langs de Helomavaart naar de volgende brug de Oldelamerbrug

Hier denken we een bakkie te gaan drinken maar helaas hij is gesloten .

Naar de overkant door het riet aan de andere kant van de vaart verder lopen.Er zijn hier o.a otters, ijsvogels en reeen

12-09 ree

Ook hier lopen een stel ,wat ook het zuiderzeepad loopt van de andere kant,ze hebben hun fietsen bij het trekpontje staan.

Kamperen in Blokzijl.Wel leuk weer even wat ervaringen te delen.

Verder een wat n saai stuk helemaal geen mens te zien,veel riet en grote meertjes,deze zijn ontstaan door veen winning,hier heet dat de zg peltgaten,links van ons het Braandenmeer

gebouwtje met een boor wat het prcies is????

We naderen het trekpontje nog een hele klus hij ligt aan de overkant en dus eerst naar ons draaien /trekken de kabel lag op de bodum dus eerst draaien er kwam geen beweging in de pont maar eindelijk zagen we iets gebeuren,hij kwam eraan

Samen draaien

ook draaien

12-09 over de Tjongerd met t pontje

En dan samen naar de overkant draaien de dhz...pont

12-09 wel zelfbediening he

Aan de overkant weer terug naar een houten brug daar overheen, richting Zevenbuurt

12-09 houten brug over

We lopen langs de Pier Christiaan sloot,hier varen veel boten en we kunnen zien dat er weer meer bewoonde wereld in komen.

12-09 zilver reiger

Een meneer voegt zich bij ons, wandelt elke dag zo n 15 km rondje Heereveen een echte wandelaar veel gelopen ,4 daagse Nijmegen,en veel LAW s ook in het buitenland.We komen al kletsend bij onze fietsen deze staan bij t restaurant de Tut, hebben we gister gevraagd of t mocht net wat veiliger.Daar drinken we wat en zien nu diverse boten door de vaart gaan dat was gister iets anders.Met al die regen.

Mooi weer doet een hoop goed nu drukte en gezelligheid.

We fietsen naar Scherpenzeel terug ,pakken de camper weer op en rijden naar de volgende plek Ossenzijl.

12-09 en op t terras in Echtenerbrug

1. Jos:
    Ha Susan en Marten,
    En jullie. Lijven maar onderweg!! Er bestaan dus 2 plaatsen Scherpenzeel; wist ik niet. Blokzijl komt me bekend voor; woonden daar niet vrienden van pa en ma? Morgen gauw naar een andere camping; moet wel gezellig blijven!!
    Gr. Jos
    Morgen gauw.
  2. Susan Oosterveld:
    Ja Jos..... de fam Venema
  3. Els Terpstra:
    12 september 2019
    Weer een mooie wandelwagen voor jullie. Henk Venema, hoe zat dat ook alweer? Hij heeft Hanneke en mij weggebracht naar Harlingen, de boot naar Ameland. Was jij daar ook niet bij Jos? Terug zijn Hanneke en ik meegelift met een band in een hippiesbus! De band moest optreden in Ermelo of Harderwijk. Allemaal goed afgelopen, dat soort dingen deed je in de seventies! Haha
  4. Susan Oosterveld:
    12 september 2019
    Mooie tijd toch... veel leuke herinneringen ....
  5. Roelie Kuiper:
    12 september 2019
    Gelukkig het is weer droog.Dat loopt toch wel wat prettiger en mooie stekkies kom je langs.De berichten voor de verdere week ook gunstig.
    Geniet dus nog een paar dagen.

Groetjes
  6. Sannie Overvelde:
    12 september 2019
    Had even gebeld was ik met de thermoskan koffie gekomen .Oldelaamster brug is zes km bij ons vandaan.
  7. Desirée:
    13 september 2019